Studij će omogućiti polaznicima:
- da razviju svijest o estetskoj vrijednosti i vještine potrebne za razumijevanje specifičnosti umjetnosti, s osobitim naglaskom na dramsku umjetnost i kazalište
- da razviju vještine manipuliranja dramskim medijem
- da razviju vještine potrebne za analizu izvedbe
- da steknu uvid u složenu povezanost dramskog odgoja i pedagogije s mnogim područjima društvenog života i kulture
- da steknu uvid u odgojno-obrazovni potencijal dramskog odgoja kao oblika iskustvenog učenja u okvirima suvremenih didaktičkih pristupa
- da vode diskusiju i komunikaciju na stručnoj i znanstvenoj razini
- da se kreativno izražavaju, da razvijaju spremnost na preuzimanje rizika, eksperimentiranje, zajednički rad
- da osvijeste potrebu za primjenjivanjem teorijskih spoznaja na konkretna pitanja
- da profesionalno napreduju kroz ovladavanje vještinama potrebnima za napredan praktičan rad u struci i kroz savladavanje znanja i vještina potrebnih za provođenje originalnih istraživanja.
Studenti će steći četiri osnovne stručne kompetencije, od kojih se svaka sastoji od više dijelova:
1. Vođenje grupe djece u izvannastavnim aktivnostima (u dramskom studiju pri kazalištima ili u odgojno-obrazovnoj ustanovi). To znači da će studenti moći:
- odrediti metodičku koncepciju vježbi i zadataka u odnosu na ciljnu skupinu i cilj rada
- osmisliti uravnotežen i poticajan dramski sat, koji uzima u obzir dob djece i specifičnosti kao i dotadašnje iskustvo pojedine skupine
- objasniti, analizirati i definirati pojmove priča i radnja, dramsko vrijeme i dramski prostor, dramski lik
- pripremiti cjelogodišnji plan rada prilagođen interesima i mogućnostima pojedinih skupina
- prepoznati različitost u skupini, dopustiti i poticati individualni razvoj
- prepoznati nadarenost i poticati je
- osmisliti i uvježbati predstavu s djecom / mladima koja polazi od dječjeg interesa, a estetski je vrijedna
- analizirati svoj rad sa skupinom, prepoznati poteškoće i potražiti nova rješenja.
2. Primjena dramskih metoda u nastavi. To znači da će studenti moći:
- implementirati naučene metode rada u nastavu, pripremiti, planirati i izvoditi nastavu uz pomoć dramskih metoda rada
- opisati i objasniti svaku pojedinu sastavnicu komunikacijskoga referencijalnoga instrumentarija koji se odnosi na poučavanje uz pomoć dramskog izraza u vrtiću, osnovnoj i srednjoj školi
- osvijestiti ulogu strategija učenja u razvijanju različitih kompetencija
- moći definirati strategije učenja i poučavanja uz pomoć dramskih tehnika
- prepoznati dramski potencijal priče, događaja, sadržaja
- izraditi primjer izvedbenoga nastavnog programa
- provjeravati i vrednovati znanje i vještine, analizirati i korigirati greške
- samokritički procijeniti vlastiti nastavni sat.
3. Kritički analizirati predstave kazališta za djecu, njihovu estetsku i misaonu vrijednost i prikladnost. To znači da će studenti moći:
- analizirati sve aspekte predstave (tekst, likovnost, glazba, gluma, režija, itd.)
- postaviti predstavu u širi društveni, obrazovni i ideološki kontekst
- objasniti i analizirati prijenos informacija u drami/predstavi
- opisati i analizirati intertekstualnost, odnosno autoreferencijalnost dramskog diskursa
- usporediti različite scenske stilove, dramaturške postupke i redateljske rukopise
- kategorizirati predstave ovisno o dobi ciljane dječje publike
- prepoznati autentičnu kazališnu vrijednost pojedinih projekata
- analizirati recepciju predstave
- osmisliti i razraditi metodički koncept motivacijske radionice za djecu/mlade prije gledanja kazališne predstave
- osmisliti radionicu/razgovor za djecu/mlade nakon gledanja kazališne predstave.
4. Postaviti i provesti istraživanje u području dramskog odgoja i kazališta za djecu. To znači da će studenti moći:
- napraviti pregled stanja istraživanja i u skladu s time locirati potrebu za istraživanjem pojedinih tema u okviru dramskog odgoja i kazališta za djecu
- koncipirati istraživanje koje stoji u odnosu s njihovom praksom, odabrati prikladne pristupe i načine istraživanja, tehnike i metode prikupljanja i analize podataka
- prepoznati vrijednost pojedinih istraživanja za praktičan rad i izvesti iz njih zaključke koji se mogu primijeniti u praksi.