Ime i prezime učiteljice/nastavnice: Marica Motik | |||
Razredni odjel: 7. | Redni broj sata: | Datum: | |
Naziv nastavne jedinice: | Kristina Jakšić: Ljubav? Obična glupost! | ||
Nastavno područje / područja:
književnost |
Tip nastavnoga sata:
obradba |
Nastavni oblici:
pojedinačni, čelni, rad u paru, rad u skupinama |
|
Operacionalizirani cilj(-evi):
Učenici će pisati dramskom i likovnom metodom kreativno izražavati vlastita stanja i osjećaje, surađivat će pri planiranju, stvaranju i predstavljanju zajedničkog projekta, izvodit će zaključke i određivati obilježja dramskog teksta. |
|||
Suodnosi: medijska kultura, dramski odgoj, jezično izražavanje, psihologija, likovni odgoj, sat razrednika | |||
Zadaće sata: | |||
a) obrazovne | Učenici će na temelju praktične izvedbe poimati, određivati i imenovati i razlikovati obilježja dramskog teksta | ||
b) odgojne | Učenici će njegovati neposrednost, iskrenost, toleranciju, slobodu izražavanja osjećaja i mišljenja, vrednovati kreativnost, empatiju i suradljivost. | ||
c) funkcionalne | Učenici će razviti sposobnosti razmišljanja, vrednovanja, analiziranja i zaključivanja, kreativnog izražavanja, socijalne vještine… | ||
d) komunikacijske | Učenici će estetske sadržaje, dogovarati, predstavljati, slušati, objašnjavati, izlagati, čitati, igrati, glumiti… | ||
Tijek sata (artikulacija):
1. Doživljajno-spoznajna motivacija Učenici će u skupinama dobiti veliki hamer na koji će nacrtati konture osobe. To mogu učiniti tako što će netko od njih leći, a drugi će prateći obrise njegovog tijela nacrtati predložak. Papiri s crtežima ljudske figure mogu se i prethodno pripremiti. Nakon toga učenici u skupinama rješavaju sljedeći zadatak: Pred vama je nepoznata osoba vašeg uzrasta. Vi joj odredite spol ako mislite da je potrebno. U područje glave upišite njezine misli, u područje grudnog koša upišite joj osjećaje, a u područje nogu teme o kojima nikako ne želi razgovarati. U ruke upišite postupke po kojima se vidi da je u pubertetu. 2. Najava teksta i lokalizacija Tekst kojim ćete se danas baviti, jest igrokaz koji nosi naslov Ljubav, a napisala ga je naša mlada dramska pedagoginja Kristina Jakšić. Učenicima se prije čitanja može postaviti i pitanje znaju li što je igrokaz, odnosno dramski tekst. Odgovor se s naslovom potom zapisuje na ploču te učenicima dijele zadatci za čitanje u istim polaznim skupinama. 3. Recepcija teksta (usmjereno čitanje – rad u skupinama) NL
Učenici će u skupinama zajedno iščitavati tekst i pripremiti po jednu sastavnicu dramske predstave. 5. Objava i korekcija rezultata rješenja Skupine predstavljaju svoje zajedničke projekte. Dok jedna predstavlja, ostali prate i nakon toga mogu dati prijedloge za poboljšanje projekta. Oni koji su dobili uloge, dobivaju kratko vrijeme za uvježbavanje čitanja, a ostali pripremaju svoje priloge predstavi koja slijedi. 6. Prvo čitanje po ulogama i izvođenje na sceni
7. Sinteza
Koja su obilježja dramskog teksta?
|
|||
Plan ploče:
Kristina Jakšić: Ljubav? Obična glupost! Dramski tekst predstavlja književnoumjetnički tekst namijenjen izvođenju na sceni. Obilježja dramskog teksta: o dramski sukob o dramska situacija o dramska napetost o dramski likovi o dramska radnja o dramski monolog o dramski dijalog o didaskalije |
|||
Nastavni materijal:
E-priručnik Kocka vedrine 1 NL |
|||
Prijedlog prilagodbe:
Prilagodba nije potrebna. |
|||
Postupci i oblici vrednovanja i samovrednovanja
U skupinama u kojima su radili, dobivaju zadatak da oblikuju kip ili tzv. zamrznutu sliku kojom će predstaviti ocjenu svog i zajedničkog rada tijekom sata. |
|||
NL
A
- Pročitajte tekst pa za izvođenje na sceni u učionici osmislite i priredite scenski prostor.
B
- Pročitajte tekst i likovima nacrtajte kostime.
C
Pročitajte tekst i likovima dodijelite glumce, učenike iz razreda.
D
Pročitajte tekst i za njegovo izvođenje na sceni osmislite glazbu, instrumentalnu ili pjevanu.
E
Pročitajte tekst, odredite temeljni dramski sukob i tekst razdijelite na dramske situacije
Dramsku situaciju čini sukob jednog lika sa samim sobom ili dvaju i više likova s dramskom napetošću. Kad se dramska napetost razriješi, stvara se nova dramska situacija i tako nizanjem dramskih situacija nastaje dramska radnja, fabula.