ODJECI SIMPOZIJA

 Poštovana gospođo Gruić,

u plenarnom izlaganju sam saznala više o stanju dramskog odgoja u Hrvatskoj, Sloveniji, BiH, Srbiji i o primjerima dobre prakse u Europi. Razgovarali smo u fokus grupama o stanju u dramskom odgoju i njegovoj budućnosti. Analizirali smo sadašnje stanje, promišljali o mogućnosti njegova razvoja i poticanju kvalitete. Čuli smo i mišljenja kolegica i kolega koji njeguju dramski odgoj i provode ga sa djecom od vrtićke dobi u osnovnoj i srednjoj školi kao i na fakultetu. Predavanja i gosti predavači iz Hrvatske i inozemstva, iskusni dramski pedagozi, održali su vrlo korisne i kvalitetne radionice. Mogli smo vidjeti i dobre prakse poster-prezentacije i projekte. Radionice su bile izvrsne i za pohvalu.

Na Simpozij sam došla svojom voljom i o svom trošku. Nije mi žao ni lipe koju sam platila ni mog slobodnog vremena. Tri dana uživala sam i osjećala se odlično u društvu ljudi koji  su na Simpozij došli s istim ciljem. Znala sam da su oko mene ljudi koji su spremni boriti se za svijetlu budućnost, da sam okružena ljudima kojima je jako stalo do dramskog odgoja. Svi smo nekako živjeli dramski, nosili ga u sebi, u svojim mislima i dušama. Trudili smo se dramski odgoj oživjeti, ojačati, dići na još višu razinu. Znala sam da su uz mene ljudi koji dramski odgoj cijene, vole i promiču ga u svojoj sredini i na radnom mjestu. Uložila sam u sebe, a dobila puno više. Obogaćena sam otišla sa Simpozija. Odlučila sam se i učlanila u veliku obitelj HCDO. Od trenutka zajedničkog fotografiranja (zadnjeg dana) osjetila sam pozitivnu energiju i povezanost sa članovima Simpozija. Shvatila sam da smo budućnost dramskog odgoja svi mi, da sam to i ja.

Jednostavnost gospodina predsjednika Vlade Krušića, gospođe Ive Gruić i Ines Škuflić-Horvat i toplina svih predavača i voditelja radionica su mi govorili: „Na pravom si mjestu“, „Tu pripadaš“, „Zajedno smo jači“. Odlučila sam još više sebe dati u području dramskog odgoja. Dobila sam još veću volju za radom. Osjetila sam da ne smijemo dopustiti da budućnost dramskog odgoja postane upitna. Ta tri dana u Savskoj 77, na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu svi smo disali dramski.

Ja dramski u svom vrtiću u kojem radim već 33 godine njegujem i provodim jer znam koliko je to važno za razvoj djeteta. Priznajem, nakon Simpozija sam dosta postigla. On me dodatno motivirao i odlučila sam, osim što svakodnevno provodim s djecom u vrtiću dramski, izrađujem lutke, scene… Uključila sam se i angažirala u knjižnicama Grada Zagreba Voltino i Knežija i svaki mjesec prezentiram osmišljene predstave za djecu, članove knjižnice, roditelje i goste. Naime, na to sam se odlučila jer sam se zabrinula za budućnost dramskog odgoja i zapitala se mogu li učiniti nešto više da njegova budućnost ne postane upitna. Želim da se dramski razvija, raste, širi. Našla sam vremena i za volontiranje a volje za dramski uvijek imam. Nagradu od djece uvijek dobijem. Vesela i sretna lica, pljesak, njihovo „Bravo, teta“ su mi potvrda da to što radim djeca cijene i vole. Educiram se i dalje. Povezala sam se sa kolegicama Simpozija i radionica. Razmjenjujemo iskustva i ideje.

Kad vidim lutke u rukama predškolske djece i kako me oponašaju glumeći – ja sam presretna. Znam da je dramski odgoj moj put. Ne bojim se za njegovu budućnost sve dok ima nas koji se trudimo prenijeti ga na najmanje i najmlađe. Ako se djeci dramski nudi u najranijoj dobi oni će ga i zavoljeti. Ti najmanji su budućnost – a budućnost dramskog odgoja je i u mojim rukama jer ako samo jedno dijete koje sam u ove trideset i tri godine rada odgojila pođe dramskim putem ja sam uspjela, ne bojim se za dramski i ponosna sam. S nestrpljenjem očekujem idući Simpozij u Zagrebu.

S poštovanjem,

Vaša članica Božica Knežević

 

Poštovana!

Održala sam radionicu Procesna drama Carevo novo ruho na ŽSV-u učitelja hrvatskoga jezika za osnovne škole u Slavonskom Brodu. Istu, ali prerađenu za gimnazijalce planiram održati povodom otvorenih vrata za Dan škole u Gimnaziji Matija Mesić u Slavonskom Brodu. Na Školskom stručnom vijeću pozvala sam kolegice na uključivanje i svakako ću im javiti kada budu prijave za novi Simpozij u 2018.

S poštovanjem,

Mihaela Šebalj Zavor, prof.

 

Poštovana profesorice Gruić,

Dječje kazalište Dubrava je za novu kalendarsku sezonu prijavilo dva projekta koja su posljedično vezana uz Simpozij. Prvi projekt je Gradionica – kazališna kreativna radionica Milana Mađareva i drugi – Komuniciram nenasilno i gradim samopouzdanje Sanje Pavleković. Hoće li će nešto od toga poći na Gradu i potom biti realizirano za sada još ne znamo! Nadamo se da hoće!

Srdačan pozdrav!

DK Dubrava

Drage kolegice,

želim samo najaviti da sam spremna za suradnju. Zovem sam Tatjana Antić, profesorica sam njemačkoga i radim u tri zagrebačke škole (V. gimnazija, 1. tehnička škola Tesla i Glazbeno učilište Elly Bašić).  Na trećoj školi predajem Scenski njemački, a skupini s katedre solo-pjevanje (imam pet sopranistica i jedan bas). Odnosno, kreiram predmet, zabavljam se suludo i sva svoja znanja dramske pedagoginje (certifikat Dramsko-pedagoškog centra u Kölnu (Theaterpedagogoisches Zentrum Köln, 2003, desetljeća iskustva) usmjerila sam na kreiranje predmeta preko virtualnih bilježnica. Da bih doprla i do svojih učenika u Petoj gimnaziji upravom kreiram tečaj Scenski njemački u moodlu odnosno u loomenu. Uskoro ću napraviti tečaj Scenski njemački dvojezično pa ću moći pozvati kolege da ga komentiraju. Moji prilozi su dvojezični, ali poznavanje njemačkog je conditio sine qua non ovog tečaja. Da nisam bila na našem Simpoziju ne bih imala odskočnu dasku za ovu avanturu – niti bih mogla tako brzo oblikovati ciljeve i ishode. Novi broj Dramske pedagogije kojeg je Ozana valjda neposredno prije našeg Simpozija uredila pomogao mi je kao najbolja literatura na svijetu.

Srdačno Vas sve pozdravljam, namjeravam svoja iskustva u kreiranju predmeta Scenski njemački ponuditi u formi radionice za sljedeći Simpozij, kojeg čekam.

Tatjana Antić, prof. savjetnik

 

Nikolina Marinić, profesorica hrvatskoga jezika i studentica PSS dramske pedagogije, organizirala je stručni skup Dan dramskoga odgoja koji je održan u sklopu Tjedna cjeloživotnoga učenja u Bjelovaru 2. listopada 2017.  Sudionici dramskopedagoških radionica bili su učenici, odgajatelji, učitelji, stručni suradnici i nastavnici, a vodili su ih studenti PSS dramske pedagogije. Više o Danu dramskoga odgoja pročitajte u tekstu Nikoline Marinić na poveznici: http://www.zvono.eu/clanak.php?id=3318

Dragi organizatori,

neizmjerno mi je drago što sam sudjelovala na Simpoziju. Moj je dosadašnji rad napokon dobio smisao. Uvjerili ste me da je ono što radim poziv kojeg ne treba olako shvatiti, ali ni odbaciti zbog trenutnih nedostataka u sustavu. Još nisam naučila letjeti, ali definitivno ste mi dali krila i vjetar u leđa koji su mi trebali da krenem širiti svoja znanja. Moje planirane aktivnosti vezane uz Simpozij i dramsku pedagogiju su:

  • predavanje/radionica na školskom aktivu
  • predavanje/radionica na Profilovom stručnom skupu za učitelje razredne nastave
  • sudjelovanje u projektu Memento prijateljstva (projekt podrazumijeva provođenje radionica kojima se širi znanje o socijalnim i građanskim pravima i dužnostima, a  za  izradu radionica služit ću se priručnikom Odgoj za građanstvo, odgoj za život te izrađene materijale podijeliti s korisnicima grupe projekta)
  • pisanje projekta s kolegama iz kolektiva (projekt uključuje Dramski odgoj kao glavni alat za  rješavanje raznih problema među učenicima)
  • božićna dramska radionica (povezivanje škole i lokalne zajednice)
  • pisanje raznih tekstova, članaka …

Neke od navedenih aktivnosti već su u tijeku, a neke tek čekaju svojih pet minuta. Nadam se da će navedeni sadržaj mnogima biti poticaj za razvijanje i stvaranje novih ideja. Također, planirate li neke projekte ili bilo kakve druge sadržaje vezane uz teme dramske pedagogije, zovite me, radu ću sudjelovati!

Ana Škaro

Simpozij Budućnost dramskog odgoja bio je predivno iskustvo za mene kako na profesionalnoj razini, tako i na osobnoj. Tri dana boraviti u kreativnoj atmosferi, družiti se s ljudima sličnih sklonosti, aktivno sudjelovati na kreativnim radionicama, dalo mi je motiv kada se vratim u stvarnost da nastavim još jačim tempom. Žao mi je što zbog vremenskog ograničenja nisam mogla sudjelovati i na drugim radionicama jer sam čula od kolegica da su bile izvrsne. Svoja iskustva sa Simpozija prezentirala sam na Aktivu razredne nastave OŠ Rogoznica. Igre s Muzičko-dramske radionice s užitkom sam primijenila u radu s dramskom grupom. Također, iskustva s radionica su izvrsno osvježenje i u svakodnevnom nastavnom procesu. Literatura za koju sam saznala na Simpoziju te preporučene mrežne stranice gdje možemo pronaći sadržaje koji podižu kvalitetu rada od velike su mi pomoći.
Voljela bih kada bi se Simpozij ponovno organizirao kako bih kreativno napredovala i imala priliku razmijeniti iskustva.
Simpozij ovako organiziran neprocjenjivo je iskustvo za sve koji se žele baviti dramskim odgojem.
Jasna Dodić-Matošin, učitelj savjetik
Share this...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone