Razredni odjel: 1.razred
Naziv nastavne jedinice: Alkohol i rizično ponašanje (Zdravstveni odgoj)
Nastavno područje/područja: sat razrednika
Nastavna cjelina: Prevencija ovisnosti
Tip nastavnoga sata: radionica
Nastavni oblici: skupinski rad, samostalni rad, rad u paru
Tema: Prevencija ovisnosti – kritičko razmišljanje o konzumiranju sredstava ovisnosti, rizici povezani s konzumiranjem; rizično ponašanje i njegove posljedice
Operacionalizirani cilj
(-evi) |
– razvijati kritičko razmišljanje o konzumiranju alkohola, rizičnom ponašanju i njegovim posljedicama | |
Ključni pojmovi | – kazališna predstava, dramska radnja, dramski sukob, kompozicija i struktura kazališne predstave | |
Ishodi učenja | – razumjeti rizike povezane s konzumiranjem alkohola
– prepoznati razloge ZA i PROTIV korištenja alkohola – razumjeti rizike povezane s rizičnim ponašanjem – prepoznati posljedice rizičnog ponašanja na u odnosu na okolinu i obrazovanje |
|
Tijek sata:
Motivacija: Motivacija za sat razrednika je kazališna predstava D(n)o dna koja govori o konzumiranju i lošem utjecaju alkohola kod mladih. Prije gledanja predstave učenicima nisu potrebne dodatne upute. Središnji dio: Razgovor je moguće voditi u tri smjera: a) alkohol i ovisnosti b) (ne)primjereno (rizično) ponašanje c) iskrenost i povjerenje Razradu započeti pitanjima o vlastitom dojmu: a) sviđa li vam predstava, koji su vas se dijelovi dojmili, kojim dijelovima niste povjerovali ·b) jeste li se našli i sami kada u prikazanoj ili sličnoj situaciji? Nastaviti pitanjima koja se tiču učenikovih iskustava: U kojem ste trenutku osjetili empatiju pred problemima u kojima su se našli likovi? Jeste li se kada i sami neodgovorno ponašali, kakve posljedice je imalo takvo ponašanje? Što vam znače iskrenost i povjerenje? Vjerujete li svojim roditeljima kada kažu da vas neće osuđivati ili kazniti? Može li kazna riješiti probleme koji su nastali kao posljedica rizičnog ponašanja i konzumiranja alkohola (ovisnost, kocka, izostanci, laž …)? Kakvo je rješenje ponudila predstava? Kako je predstavljeno konzumiranje alkohola: vjerno, blago, preuveličano? Kako su se likovi ponašali pred problemom? Jeste li kada razmišljali na sličan način (Bolje da ne pozovemo hitnu jer će o svemu saznati i moji roditelji?) Znate li pružiti prvu pomoć? Znate li što treba učiniti ukoliko vam prijatelj padne u alkoholnu komu? Čega se zapravo bojite pri reakciji svojih roditelja? Fizičkog kažnjavanja? Zabrane izlazaka …? Sami sebi odgovorite možete li i biste li nazvali svoje roditelje da se nađete u situaciji prikazanoj u predstavi? Tko je vaša osoba od povjerenja? Jesu li to roditelji? Zašto? Kome vjerujete: prijatelju, starijem bratu/sestri, rođaku, ujaku/stricu/tetku, profesoru, razredniku… Kome biste se obratili za pomoć, ispričali priču o proteklom događaju, potražili utjehu? Drugi dio sata: radionica – dramatizacija Podijeliti učenike u parove. Sjede jedan drugome okrenuti leđima i dramatiziraju ponašanja svojih roditelja (učenik A): usred noći zvoni mobitel s pozivom policijskog službenika / liječnika hitne pomoći / prijatelja (učenik B) koji im govori da im je dijete hospitalizirano zbog alkoholnog trovanja. Učenik A: Dobra večer … Učenik B: Sinteza: Samostalno izvođenje zaključaka o odgovornosti, štetnosti alkohola i rizičnom ponašanju.
|