ŽELJKA ŽUPAN VUKSAN: Alkohol i rizično ponašanje (Zdravstveni odgoj)

Razredni odjel:  1.razred

Naziv nastavne jedinice: Alkohol i rizično ponašanje (Zdravstveni odgoj)

Nastavno područje/područja: sat razrednika

Nastavna cjelina: Prevencija ovisnosti

Tip nastavnoga sata: radionica

Nastavni oblici: skupinski rad,  samostalni rad, rad u paru

Tema: Prevencija ovisnosti – kritičko razmišljanje o konzumiranju sredstava ovisnosti, rizici povezani s konzumiranjem; rizično ponašanje i njegove posljedice

Operacionalizirani cilj

(-evi)

– razvijati kritičko razmišljanje o konzumiranju alkohola, rizičnom ponašanju i njegovim posljedicama
Ključni pojmovi – kazališna predstava, dramska radnja, dramski sukob, kompozicija i struktura kazališne predstave
Ishodi učenja – razumjeti rizike povezane s konzumiranjem alkohola

– prepoznati razloge ZA i PROTIV korištenja alkohola

– razumjeti rizike povezane s rizičnim ponašanjem

– prepoznati posljedice rizičnog ponašanja na u odnosu na okolinu i obrazovanje

Tijek sata:

Motivacija:

Motivacija za sat razrednika je kazališna predstava D(n)o dna koja govori o konzumiranju i lošem utjecaju alkohola kod mladih. Prije gledanja predstave učenicima nisu potrebne dodatne upute.

Središnji dio:

Razgovor je moguće voditi u tri smjera:

a)      alkohol i ovisnosti

b)      (ne)primjereno (rizično) ponašanje

c)      iskrenost i povjerenje

 Razradu započeti pitanjima o vlastitom dojmu:

a) sviđa li vam predstava, koji su vas se dijelovi dojmili, kojim dijelovima niste povjerovali

·b) jeste li se našli i sami kada u prikazanoj ili sličnoj situaciji?

Nastaviti  pitanjima koja se tiču učenikovih iskustava:

U kojem ste trenutku osjetili empatiju pred problemima u kojima su se našli likovi?

Jeste li se kada i sami neodgovorno ponašali, kakve posljedice je imalo takvo ponašanje?

Što vam znače iskrenost i povjerenje?

Vjerujete li svojim roditeljima kada kažu da vas neće osuđivati ili kazniti?

Može li kazna riješiti probleme koji su nastali kao posljedica rizičnog ponašanja i konzumiranja alkohola (ovisnost, kocka, izostanci, laž …)?

Kakvo je rješenje ponudila predstava?

Kako je predstavljeno konzumiranje alkohola: vjerno, blago, preuveličano?

Kako su se likovi ponašali pred problemom? Jeste li kada razmišljali na sličan način (Bolje da ne pozovemo hitnu jer će o svemu saznati i moji roditelji?)

Znate li pružiti prvu pomoć? Znate li što treba učiniti ukoliko vam prijatelj padne u alkoholnu komu?

Čega se zapravo bojite pri reakciji svojih roditelja? Fizičkog kažnjavanja? Zabrane izlazaka …?

Sami sebi odgovorite možete li i biste li nazvali svoje roditelje da se nađete u situaciji prikazanoj u predstavi?

Tko je vaša osoba od povjerenja? Jesu li to roditelji? Zašto?

Kome vjerujete: prijatelju, starijem bratu/sestri, rođaku, ujaku/stricu/tetku, profesoru, razredniku… Kome biste se obratili za pomoć, ispričali priču o proteklom događaju, potražili utjehu?

Drugi dio sata: radionica – dramatizacija

Podijeliti učenike u parove.  Sjede jedan drugome okrenuti leđima i dramatiziraju ponašanja svojih roditelja (učenik A):  usred noći zvoni mobitel s pozivom policijskog službenika / liječnika hitne pomoći / prijatelja (učenik B) koji im govori da im je dijete hospitalizirano zbog alkoholnog trovanja.

Učenik A: Dobra večer

Učenik B:

Sinteza:

Samostalno izvođenje zaključaka o odgovornosti, štetnosti alkohola i rizičnom ponašanju.

 

 

 

 

 

Share this...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone