Ime i prezime učiteljice/nastavnice: Željka Župan Vuksan
Ustanova:
|
Odgojna skupina / razredni odjel: | Datum:
|
|
Nastavna jedinica: Josip Kozarac, Tena | |||
Nastavno područje: književnost | |||
Tip sata (obrada, ponavljanje, uvježbavanje): sat lektire | Dramske metode: dramatizacija proznog teksta, stvaranje biografije likova | ||
Operacionalizirani ciljevi | – skupinskim radom učenici stvaraju dramatizaciju pripovijetke
– dramskim metodama objasniti fabularnu liniju i odnose među likovima |
||
Ishodi učenja: | |||
Kognitivni: | Učenik će dramatizirati pripovijetku, objasniti i aktualizirati probleme o kojima govori (neobrazovanost, gospodarska i kulturna zaostalost). | ||
Afektivni: | Promicati ideju o ravnopravnosti spolova u društvu te važnosti odnosa u obitelji kao bitnih društvenih čimbenika. | ||
Tijek sata (dvosat)
Na početku sata učenici iznose svoje dojmove o pročitanoj pripovijetci. Učenike se dijele u manje skupine/otoke. Svaka skupina dobiva svoj dio teksta koji mora dramatizirati. Objašnjavam korake prilikom dramatizacije teksta: – stvaranje biografije lika – scenoslijed – raspisivanje scene Svaka skupina piše biografiju drugog lika: Tena, Joza, Jaroslav, Leon, Đorđe, Maruška … i scenoslijed onog dijela pripovijetke u kojem je njihov lik najvažniji sudionik radnje. U završnom dijelu učenici iznose svoje uratke. U zajedničkom komentaru upućujem učenike na ključne probleme koje djelo iznosi te realističke odlike pripovijetke. U sintezi sata, grupe izvode svoje uratke. NAPOMENA: Dramatizacija proznog teksta uvijek je izazov na satima hrvatskoga jezika jer pruža niz mogućnosti za interpretaciju djela, a učenici razvijaju svoje misaone i jezične sposobnost. U ovom se slučaju učenici osjećaju kao dramski pisci te uz interpretaciju djela razvijaju svoje misaone i jezične sposobnosti. |