Ime i prezime nastavnika: Željka Župan Vuksan | ||
Razredni odjel: 1.razred | Red. broj sata:
|
Datum: |
Naziv nastavne jedinice |
Analiza kazališne predstave
|
|
Nastavno područje/područja: književnost
Nastavna cjelina: drama |
Tip nastavnoga sata: sat ponavljanja | Nastavni oblici:
frontalni, skupinski rad |
Operacionalizirani cilj
(-evi) |
– učenici će primijeniti stečena teorijska znanja o strukturi kazališne predstave tijekom njezine analize
– u kratkim crtama prikazat će: način odvijanja dramske radnje, dramski sukob, kompoziciju i strukturu dramskog djela / kazališne predstave |
|
Ključni pojmovi | -kazališna predstava, dramska radnja, dramski sukob, kompozicija i struktura kazališne predstave | |
Ishodi učenja | ||
a) kognitivni | – učenici će steći nova znanja o suvremenoj kazališnoj predstavi i primijeniti svoja znanja o strukturi kazališne predstave
– učenici će samostalno izlagati i (raspravljati) prema zadanim uputama i zadatcima prije gledanja predstave |
|
b) afektivni | – potaknuti učenike na razvijanje svijesti o vrijednosti kazališta i kazališne umjetnosti
– učenici će razvijati osjećaj odgovornosti, odgovornog ponašanja, iskrenosti i povjerenja |
|
Tijek sata (artikulacija)
Motivacija: Prije gledanja kazališne predstave s učenicima kratko prodiskutirati o njihovim očekivanjima te izdvojiti nekoliko asocijacija koje u njima budi naslov predstave D(n)o dna. Interpretacija (središnji dio sata) : Zajednički ponoviti glavna obilježja dramskog teksta te utvrditi što su od usvojenih književnoteorijskih znanja mogli primijetiti na odgledanoj predstavi. Zatim podijeliti učenike u četiri skupine u kojima će svaka skupina temeljito analizirati predstavu prema nastavnom listiću: 1. skupina analizirat će priču i likove: a) priča: jednostavna, složena, poučna, je li priča kronološki prikazana, postoje li odstupanja od kronološkog slijeda, u kojem smislu vas je zaintirigirala, u kojem ste se trenutku pronašli, identificirali… b) likovi: imenuj ih, odredi im dob, spol, koji su likovi aktivni sudionici dramske radnje, o kojim se likovima govori; karakteriziraj najzanimljiviji lik; s kojim si se likom identificirao, u kojem si se liku prepoznao; na koji se način postiže izmjena karaktera, kako glumci prelaze iz lika u lik 2. skupina analizira prostor i vrijeme: a) prostor: koliko ima prostora u kojima se radnja događa; kakva je scenografija, na koji se način postiže izmjena scenskog prostora b) vrijeme: odredi vrijeme radnje, kako je prikazana prošlost, kako su ostvarene izmjene prošlosti i sadašnjosti 3. skupina analizira glazbu, glumu i kostime a) glazba: odredi ulogu songova, kada se pojavljuju, čemu služe, što je time postignuto; postoji li glazbena podloga osim songova b) gluma: jesu li glumci bili uvjerljivi, jeste li im povjerovali, što vam je u glumi smetalo, što vas je oduševilo, zaintrigiralo; postoje li razlike među glumcima; izdvoji svoju najupečatljiviju glumačku situaciju c) kostimi: kako su glumci odjeveni, kako izmjenjuju odjeću na sceni, pronađi koji detalj karakterizira svaki prikazani lik; jesu li u izmjeni kostima i likova glumci bili uvjerljivi 4. skupina analizira dramski svijet: a) kakav je dramski svijet prikazan u predstavi: realističan ili fantastičan; je li istinit, pojednostavljen ili lažan b) u kojoj ste se situaciji prepoznali, postoji li sukob, dramska napetost c) je li priča izmišljena ili preuzeta iz stvarnosti, što joj nedostaje Svaka grupa izlaže svoje zapažanja. Ako postoje razilaženja u mišljenjima, sat je moguće nastaviti i sljedeći sat u obliku rasprave ili debate. SINTEZA: Pročitati učenička očekivanja prije gledanja predstave. Jesu li se očekivanja ispunila, argumentirati! Učenici iznose dojmove o odgledanoj predstavi. Domaća zadaća: 1. Napiši pismo preporuke svome prijatelju zašto bi trebao (ili ne bi trebao) pogledati kazališnu predstavu D(n)o dna. 2. Promijeni završetak predstave.
|