ŠTO SE RADI? ŠTO NAS MUČI?
Prezentacija i rasprava o prijavljenim radovima
Petak, 21. rujna 2018., od 12 do 14 sati
Rasprava će se odvijati paralelno u tri tematski različite skupine. Sudionici Simpozija koji nisu autori radova pozvani su da se priključe jednoj od skupina, prate i aktivno se uključe u rad skupine. Rasprava će biti organizirana tako da se najprije radovi izlože pojedinačno (svaki rad predstavit će umjesto autora netko od kolega iz skupine, s naglaskom na najvažnije teze), iza čega je planirana rasprava o ključnim problemima i temama kojih se radovi dotiču. Sudionici Simpozija koji nisu autori u tom dijelu zasigurno mogu doprinijeti.
Skupina 1: DODATNA VRIJEDNOST KOJU DRAMSKI ODGOJ DONOSI (moderator: Nataša Milojević)
Teme i teze:
- Dramski odgoj u odgojno-obrazovnu sredinu donosi… novi pogled na priču (pričanje; igranje priče (dramatizacija), dramska obrada teme iz poznate priče); mijenja ozračje i odnose među sudionicima/učenicima (inkluzija, socio-emocionalni razvoj); mijenja odnos nastavnik – učenik; odgajatelj – dijete itd.
- U kojim institucionalnim oblicima dramski odgoj najbolje postiže svoje ciljeve? Umjetnički projekti koji ulaze u škole? Dramski rad na redovitoj nastavi? U izvannastavnim aktivnostima? Kao poseban predmet?
Radovi i sudionici:
- Školska dramska skupina i inkluzija; Snježana Čubrilo
- Uloga dramskih metoda i lutkarskog medija u pristupu i obradi osjetljivih tema nastave književnosti, Matilda Marković
- Fakultativna nastava dramskog odgoja u srednjoj školi; Željka Župan Vuksan
- Zašto pričati priče i što možemo naučiti od tradicionalnih pripovjedača?; Vladimira Velički
- Dramatizacijom do kvalitetnog socio-emocionalnog razvoja; Ana Marija Cimaš
- Potreba za uvođenjem drame i kazališta u obrazovanju kao oblika ustaljene prakse u obrazovanju mladih, prikazana na modelu prevencije vršnjačkog nasilja; Nataša Milojević
Skupina 2: NAČINI RADA – STO LICA ISTE IDEJE (moderator: Iva Nemec)
Teme i teze:
- Odgajatelji, učitelji i nastavnici dramski odgoj shvaćaju i primjenjuju na najrazličitije načine i s različitim ciljevima.
- Što nam je zajedničko? Što možemo naučiti jedni od drugih? Kako možemo pomoći jedni drugima?
Radovi i sudionici:
- Primjena procesne drame u odgojno-obrazovnom radu u svrhu djelovanja na odgojni aspekt;Ivana Krilčić i Viktorija Lovrinčević
- Od igre do predstave, Slavica Benčik
- Ovako mi to radimo; Božica Knežević i Mirsada Accad
- Larp – igre uživljavanja u uloge; Dorijan Strnad
- Zašto odgojitelji i učitelji razredne nastave (ne) pričaju, Ana Škaro i Maša Rimac Jurinović
- Teatar objekta – izazovi u praksi vrtića i osnovne škole; Magda Henok i Ana Malnar
- Prilagodljivost zadanog modela procesne drame u različitim odgojno-obrazovnim uvjetima; Iva Nemec
- Dramsko stvaralaštvo kao internacionalni dijalog; Jelena Kovačić
Skupina 3: IZAZOVI VREDNOVANJA (moderator: Frana Marija Vranković)
Teme i teze:
- Kako se vrednuje proces a kako proizvod (predstava)?
- Tko vrednuje i po kojim kriterijima?
Radovi i sudionici:
- Vrednovanje u dramskom stvaralaštvu za djecu i mlade; Milan Mađarev
- (Samo)vrednovanje rada u dramskoj skupini bez vodstva dramskog pedagoga; Ines Matić
- Kazalište u službi inkluzije: Što je dobra predstava?; Franka Vnučec
- Govorničke i glumačko-interpretativne vještine dramskih pedagoga; Maja Lasić
- Stavovi kazališnih umjetnika prema tabu-temama u kazalištu za djecu i mlade; Tanja Novak
- Što se sve procjenjuje u dramskom stvaralaštvu djece nižih razreda osnovne škole; Vedrana Juroš
- Za koga se izvode školske predstave; Katja Petrović
- Igrom do LiDraNa; Goran Smoljanović