TASOS ANGELOPOULOUS
Rođen u Thessalonikiju, živi u Ateni i Thessalonikiju. Doktor znanosti, redatelj, nastavnik na Dramskoj akademiji Aristotelovog sveučilišta u Thessalonikiju (predmet: Odgojno kazalište: Igra kroz dramski odgoj), nastavnik dramskog odgoja u osnovnoj školi. Diplomirao je sociologiju na Aristotelovom sveučilištu, a na istom je završio prediplomske studije Kazališta te Prava. Od 2011. koordinator je kazališne družine Papalangki koja surađuje s kazalištem Porta iz Atene te Eksperimentalna pozornica umjetnosti iz Thessalonikija; sudjeluje na festivalu Dimitria te Međunarodnom lutkarskom festivalu u Kilkisu. Izvedbe koje je režirao u javnim prostorima su Zlatni grad (Danae Tanidou i Tasos Angelopoulous), Lovačke scene iz Bavarske (Martin Sperr). Izvedbe koje je režirao u školama: Slučaj B, Priča o Viktoru Mariji, Dombre Den, Laku noć, gospodine medo, Ja (ni)sam cool tip u njegovom tekstu i Prvi sat (Görg Menke-Peitzmeyer.) Režije u kazalištima: Dragi tata (Milena Bogavac) i Slučaj B (Christos Tsavlidis). Voditelj je brojnih radionica za djecu, tinejdžere i adolescente. Tijekom 2013./2014. surađivao je na nastavi predmeta Režijski pristupi i Režija I na Dramskoj akademiji Aristotelovog sveučilišta. 2012./2013. predavao je na MA studiju režije spomenute Akademije. Poučava kazalište u osnovnim školama. Autor je knjige: Kazališna igra: Drame i vježbe za kazališni odgoj, objavljene na grčkom te nekoliko članaka o problematici dramskog/kazališnog odgoja na grčkom, francuskom i engleskom.
NIKOLINA BAKMAZ
Pohađala je niz glumačkih radionica i programa među kojima i Studio 9 Master Acting, program u trajanju od dvije godine u suradnji sa studijem Michail Chekhov Actors iz Bostona i Studijem Kubus pod vodstvom Scotta Fieldinga te četverogodišnji program Studija Kubus pod vodstvom Simone Dimitrov Palatinuš. Posljednje tri godine radi kao dramska pedagoginja u Zaprešićkom kazalištu za djecu i mlade s grupama od vrtićke do srednjoškolske dobi, kao i s odraslima. Poslijediplomantica je Specijalističkog poslijediplomskog studija dramske pedagogije Sveučilišta u Zagrebu.
MARIN BUKVIĆ
Magistar je primarnog obrazovanja, glumac i dramski pedagog. Dugogodišnju edukaciju iz područja dramske pedagogije, pjevanja i glume ostvaruje u scenskim školama i radionicama u Hrvatskoj, Europi i Americi (Boris Svrtan, Cintija Ašperger, Davorka Horvat, Dražen Šivak, Dubravka Krušelj Jurković, Ellen Stuart, Ivana Marijančić, Kostadinka Velkovska, Nhandan Chiro, Nina Erak-Svrtan, Scott Fielding, Simona Dimitrov-Palatinuš, Suzana Nikolić i drugi). Sudjeluje u profesionalnim kazališnim produkcijama izvodeći drame i mjuzikle, a posjeduje i pedagoško iskustvo vođenja radionica s različitim dobnim uzrastima. Stalan je član i izvođač glazbeno-scenskog ansambla Medley Teatar, gdje u sklopu Edukacijskog centra vodi programe glume i dramske pedagogije. Poslijediplomant je Specijalističkog poslijediplomskog studija dramske pedagogije Sveučilišta u Zagrebu.
VELIMIR BULOVIĆ
Rođen je u Zagrebu, gdje završava Učiteljski fakultet. Od 1990. godine radi kao odgojitelj u DV Različak. Od 2000. godine mentor je studentima Učiteljskog fakulteta u Zagrebu (Metodika hrvatskog jezika). Godine 2015. stječe zvanje odgojitelja-mentora. Tijekom rada stručno se usavršava; pohađa seminare, stručne skupove u organizaciji Ministarstva i Agencije za odgoj i obrazovanje te Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Dugogodišnji je suradnik Centra za kulturu Travno (raznovrsni oblici rada s djecom i uloge) te član lutkarske družine Zagrebenci i Amaterskog lutkarskog kazališta Lutonjica Toporko iz Samobora.
DOROTEA BUNTAK
Diplomirana je učiteljica razredne nastave i dramska pedagoginja. Trenutno je studentica na Poslijediplomskom specijalističkom studiju dramske pedagogije. Dramskim se metodama redovito koristi u nastavi. U Osnovnoj školi Trnsko vodi lutkarsku skupinu s kojom nastupa u školi te smotrama i festivalima: Lidrano, Smola, PIF-u i drugdje.
doc. JELENA SITAR CVETKO
Docentica je na Pedagoškom fakultetu u Kopru, dramaturginja, lutkarska redateljica i publicistica. Godine 1990. diplomirala je dramaturgiju na Akademiji za kazalište, radio, film i televiziju u Ljubljani s temom Faust među lutkama. Od 1983. godine radila je kao samostalna savjetnica za kazalište i lutkarstvo pri Savezu kulturnih organizacija Slovenije; od 1986. godine djeluje kao slobodna umjetnica (dramaturginja); između 2007. i 2010. radila je kao umjetnička voditeljica u Lutkarskom kazalištu Ljubljana. Režirala je oko 50 lutkarskih predstava u profesionalnim i alternativnim kazalištima po Sloveniji i inozemstvu, više puta u suradnji s Igorom Cvetkom. Pored umjetničkog djelovanja vodi lutkarske radionice za djecu i seminare za učitelje, kazališne pedagoge, terapeute i gledatelje. Piše članke i rasprave o lutkarstvu za novine i stručne časopise te sudjeluje na stručnim skupovima. Pored stručne literature piše i fikciju koju objavljuje u dječjim literarnim časopisima. Autorica je knjige Primjeri detektiva Karla Loota (s Igorom Cvetkom, 1996.), koja je nagrađena Bijelom vranom na Svjetskom sajmu knjige u Bolonji, 2000. i Priče za lutke i prste (2001.). S Igorom Cvetkom, 1997. godine, osniva Lutkarsko kazalište Zapik, poznato po svojim minimalističkim, interaktivnim i komornim predstavama. U Zapiku istražuju rubne kazališne forme, posebice prstovno kazalište i kamišibaj. Predstave Zapika, kao i predstave koje potpisuje u drugim kazalištima kao redateljica, sudjelovale su na brojnim međunarodnim festivalima i osvojile mnoge nagrade. Osniva (s Irenom Rajh) Kuću djece i umjetnosti – moderni kulturni centar kojeg programski vodi od 2001. do 2005. godine. Za svoje doprinose 2000. godine prima međunarodnu nagradu Grozdanin kikot.
SNJEŽANA ČUBRILO
Rođena u Puli. Živi i radi u Zagrebu, u Osnovnoj školi dr. Vinka Žganca kao učiteljica Hrvatskoga jezika. Više od 23 godine djeluje i kao voditeljica dramske skupine. Učiteljica savjetnica, članica Hrvatskog centra za dramski odgoj (HCDO) od osnutka, koji joj i dodjeljuje zvanje dramske pedagoginje. S dramskom skupinom, osim na brojnim državnim razinama LIDRAN-a, sudjeluje u projektima HCDO-a, humanitarnim akcijama i učeničkim susretima. Polazi brojne edukacije, a već više godina i vodi edukacije o dramskim metodama i njihovoj primjeni u školi.
SEAD ĐULIĆ
Nakon Dramskog studija u Sarajevu vraća se u Mostar gdje s grupom istomišljenika osniva Mostarski teatar mladih (1974). Od samog osnutka, umjetnički je fokus Teatra na dramskom obrazovanju i kazališnoj režiji. Povremeno se bavi i glumom. Od 1974. godine obavlja dužnost umjetničkog ravnatelja Mostarskog teatra mladih. Jedan je od osnivača Međunarodnog festivala autorske poetike u Mostaru (1975.), čiji je umjetnički ravnatelj. Jedan je od voditelja radionica Alternativne akademije, kao specifičnog vida obrazovanja dramskih umjetnika, pedagoga, studenata… primjenom radionica. Režirao je preko 70 predstava u teatrima u Mostaru, Bugojnu, Tuzli, Sarajevu i Banja Luci te Italiji. Ravnatelj je Centra za dramski odgoj Bosne i Hercegovine, koji je član Međunarodne udruge za dramu/kazalište i odgoj (IDEA) te predsjednik bosansko-hercegovačkog Centra ASSITEJ (Međunarodne mreže profesionalno vođenih kazališta za djecu i mlade). Vodio je različite radionice u zemlji i inozemstvu (Hrvatska, Srbija, Crna Gora, Slovenija, Bugarska, Italija, Singapur, SAD, Velika Britanija, Grčka, Hong Kong, Njemačka, Jordan, Španjolska itd.). Urednik je časopisa za dramu, teatar i odgoj TMAČAART. Njegovi tekstovi objavljeni su u časopisima: SCYPT Journal, European Journal of Intercultural Studies te mnogim drugim. S kolegama iz Centra za dramski odgoj Bosne i Hercegovine pokrenuo je dodjelu Međunarodne nagrade za doprinos razvoju dramskog obrazovanja Grozdanin kikot. Kao integralni dio ove nagrade, pokrenuta je mala Fondacija za studente dramskih umjetnosti. Svoje referate izlaže na različitim međunarodnim kazališnim konferencijama. Radio je kao redovni suradnik Odsjeka za glumu i dramsku pedagogiju Fakulteta humanističkih nauka na Fakultetu Džemal Bijedić u Mostaru. Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih nagrada za najbolju predstavu, režiju, istraživački proces, scenski pokret, scenski dizajn te umjetničko-pedagoški rad.
dr. sc. NATAŠA GOVEDIĆ
Slaže se s brazilskim pedagogom Paolom Freireom koji se borio za obrazovanje kao glazbu akcija i nastoji uspostaviti nastavne procese koji stvaraju duboko poštovanje između učitelja/učenika i učenika/učitelja, baš kao i poštovanje prema pomnom istraživanju teorijskih tekstova, predstava, filmskih materijala itd. Diplomirala je (1995.), magistrirala (2000.) i doktorirala (2007.) komparativnu književnost i teatrologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Stalna je kazališna kritičarka Novog lista i jedna od osnivačica dvotjednika za kulturna i društvena pitanja Zarez, gdje godinama radi i kao urednica. Dugogodišnja je aktivistica za dječja prava, autorica dva romana za djecu i jedne knjige bajki. Facilitatorica je različitih javnih izvedbi, radionica i rasprava iz područja kazališnog aktivizma i dramske pedagogije. Dosad je objavila dvanaest znanstvenih knjiga iz područja teatrologije. Radi i kao dramaturginja.
ANA GRZUNOV
Diplomirala je Predškolski odgoj na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu 2011. Kao voditeljica engleskog jezika radila je u Privatnoj školi stranih jezika, ritmike i športa Cvrčak. Učila je znakovni jezik u Udruzi Dodir, gdje je volontirala u radu s gluho-slijepim osobama. Pohađala je lutkarske i dramske radionice. Na Kazališnom kampu u Pazinu pohađala je radionice drame, psihodrame i scenografije – kazališta sjena te je sudjelovala u plesnoj radionici za osobe s invaliditetom Gullam Peckan. Sudjelovala je u oblikovanju i dramatizaciji priča u Laboratoriju zabave, postavljanju scene i izradi rekvizita te kostima. Također, oblikuje multimedijalne sadržaje koji prate programe Laboratorija zabave. Osmislila je i vodila mnogo kreativnih radionica te je osmislila cjelovite kreativne sadržaje za djecu u sklopu manifestacija: Ljeto na Zrinjevcu, Advent u Klovićevim dvorima, Advent u Samoboru, Samoborski fašnik, Fašnik u Arena centru, Rudarska greblica i dr. Kontinuirano radi na novim kreativnim, edukativnim i zabavnim sadržajima i programima koje nudi Laboratorij zabave.
VEDRANA JUROŠ
Na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu diplomirala je 2006. razrednu nastavu s pojačanim programom iz hrvatskog jezika. Iste se godine zapošljava u Osnovnoj školi Prečko gdje i danas radi. Usavršavala se na brojnim radionicama i seminarima o dramskom odgoju te završila jednogodišnju edukaciju Ciklus radionica dramskog odgoja u organizaciji Hrvatskog centra za dramski odgoj (HCDO). Tri je puta sudjelovala u Školi stvaralaštva Novigradsko proljeće te na Kazališnom kampu u Pazinu. Vodi lutkarsku skupinu u svojoj školi (dvaput na državnoj smotri LiDraNo). Članica je HCDO-a, a stječe i zvanje dramske pedagoginje. Iskustva stečena na dramskim radionicama primjenjuje u svakodnevnom radu. Od 2016. godine mentorica je studentima Poslijediplomskog specijalističkog studija dramske pedagogije.
dr. sc. HELENA KOROŠEC
Nekoliko je godina radila u osnovnoj školi gdje se u procesima poučavanja učestalo koristila različitim dramskim metodama i tehnikama. Od 2000. godine zaposlena je na Pedagoškom fakultetu u Ljubljani, najprije kao asistentica za lutkarsko i dramsko izražavanje, a od 2006. godine kao viša predavačica. Između 2003. i 2010. zaposlena je i na Pedagoškom fakultetu u Kopru gdje predaje predmete istog predmetnog područja. Na znanstvenom magistarskom studiju magistrirala je s temom Simbolička igra s lutkom – način komunikacije u razredu, dok je 2015. godine doktorski studij zaključila s temom Uloga igre s lutkom u socijalnim odnosima u vrtiću. Vodi lutkarske i kazališne kreativne radionice za učitelje i odgojitelje u Sloveniji i inozemstvu. Objavljuje znanstvene, stručne i konferencijske radove o upotrebi lutke i drame u odgoju i obrazovanju te o utjecaju tih medija na razvoj djeteta. Jedno od područja njezinog djelovanja proteže se na učenje i poučavanje s umjetnošću i putem umjetnosti te na primjenu metoda učenja u procesu poučavanja. Članica je međunarodnog saveza UNIMA – organizacije za lutku u odgoju i terapiji.
ANA KRČAR-VELIMIROVIĆ
Radi kao odgojiteljica u vrtiću već 39 godina. Zadnjih pet godina stječe titulu odgojiteljice mentorice. Dvadesetogodišnje članstvo u HCDO-u omogućilo joj je kontinuiranu edukaciju iz područja dramske pedagogije. Status dramske pedagoginje stekla je prije deset godina, a dramskim se odgojem bavi već niz godina. Njezine dramske radionice u Dječjem vrtiću Varaždin i Društvu Naša djeca pohađalo je više od 300 djece predškolskog i školskog uzrasta. Posljednjih osam godina u Kazališnom studiju mladih pri HNK u Varaždinu vodi dvije skupine djece osnovnoškolskog uzrasta. Od 2016. godine mentorica je studentima Poslijediplomskog specijalističkog studija dramske pedagogije.
GROZDANA LAJIĆ HORVAT
Diplomirala je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Profesionalno se usavršavala na umjetničkim i pedagoškim radionicama u zemlji i inozemstvu. Godine 2015. pohađala je program Summer Institute: Activating learning through the arts na University of Texas, Austin. Zaposlena je u Zagrebačkom kazalištu mladih kao dramska pedagoginja, gdje je osmislila brojne produkcije i predstave sa djecom i mladima različitih uzrasta (predstava Zabranjena vrata izvedena je preko 100 puta i 2007. proglašena je najboljom predstavom na Festivalu HKA). Sudjelovala je u brojnim međunarodnim umjetničkim projektima i koprodukcijama. S kolegom Damirom Miholićem 2004. je u ZKM-u pokrenula program Improvi/mi/zacije temeljen na elementima impro-kazališta. Članica je prosudbenih povjerenstava na općinskim i županijskim susretima Lidrano te voditeljica brojnih stručnih seminara i radionica za učitelje i profesore iz područja razvijanja dječjeg stvaralaštva. Sudjelovala je kao izlagačica na međunarodnim znanstvenim skupovima HIDIS (Hrvatski kao drugi i strani jezik). Članica je i jedna od pokretačica Udruge Improgres, prve udruge u Hrvatskoj koja se bavi impro-kazalištem.
dr. sc. JOSIPA LULIĆ
Josipa Lulić radi na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Radionice kazališta potlačenih kontinuirano vodi zadnjih petnaest godina. Kao trenerica kazališta potlačenih radila je s različitim starosnim skupinama (od predškolske djece do odraslih) te različitim profilima sudionika/sudionica (štićenici odgojnih centara, osobe s invaliditetom, aktivisti/aktivistice). Držala je kolegij o kazalištu potlačenih na Mirovnim studijima, godinama sudjelovala s radionicom u školama ljudskih prava te je posljednjih šest godina fokusirana na rad u obrazovnom sustavu educirajući nastavnike i stručne suradnike te direktan rad s djecom uključenom u sustav odgoja i obrazovanja u projektima Savjetovališta Luka Ritz.
dr. sc. MILAN MAĐAREV
Teatrolog, kritičar, dramaturg, pedagog, voditelj psihodrame, kazališni i radijski redatelj te impro-pedagog. Na Odsjeku za teatrologiju Fakulteta dramskih umjetnosti u Beogradu prvi je u Srbiji prijavio i obranio magistarski (znanstveni) rad s temom kreativne drame. Rad je pretočen u knjigu naziva Kreativna drama – proces stvaralaštva u Škozorištu. Istražuje scensku prisutnost, energiju i preduvjete za razvijanje spontanosti i kreativnosti plesača, glumaca i ne-glumaca. Primjenjuje kreativnu dramu, impro-teatar i psihodramu u radu s djecom i mladima. Radio je u Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini te Južnoj Koreji. Predaje scensku umjetnost i kreativnu dramu na Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje odgojitelja u Kikindi. Za knjigu Teatar pokreta Jožefa Nađa, na 52. MESS-u 2012. godine, dobiva Nagradu za teatarsku kritiku i publicistiku Marko Kovačević.
NIKOLINA MARINIĆ
Rođena je u Bjelovaru. Diplomirala je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za kroatistiku. U strukovnoj srednjoj školi radi od 1999., a prije toga je radila četiri godine u osnovnoj školi. Od 2008. u zvanju profesorice mentorice, a od 2014. profesorice savjetnice. Održala je mnoštvo stručnih predavanja i radionica na stručnim vijećima učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika općinske, županijske, međužupanijske i državne razine različitih sadržaja (upotreba multimedije u nastavi, dramske tehnike u nastavi, suvremene metode i individualizirani pristupi učenicima, jezične djelatnosti u nastavi Hrvatskog jezika kroz dramski odgoj…) i ostalih nastavničkih zanimanja. Dramska je pedagoginja verificirana od Hrvatskog centra za dramski odgoj. Od 2010. radi u Bjelovarskom kazalištu kao redateljica i voditeljica grupe srednjoškolaca. Do sad je postavila pet cjelovečernjih predstava i velik broj kraćih. Poslijediplomantica je Specijalističkog poslijediplomskog studija dramske pedagogije Sveučilišta u Zagrebu.
RENATA MARINKOVIĆ KRVAVICA
Posljednjih 19 godina u Dječjem vrtiću Različak radi u programu ranog učenja njemačkog jezika. Kao stipendistica Donauschwäbische Kulturstiftung des Landes Baden-Württemberg školovala se za kazališnu pedagoginju pri Theaterpädagogische Zentrum u Kölnu. Od 2003. do 2005. je u I. gimnaziji vodila dramsku grupu na njemačkom jeziku. Vodi radionice vezane uz dramsku pedagogiju i rano učenje stranog jezika za odgojitelje predškolske djece i profesore njemačkog jezika. Članica je predsjedništva Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika. Diplomirala je Rani i predškolski odgoj i obrazovanje na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2016.
MATILDA MARKOVIĆ
Diplomirana je učiteljica hrvatskog jezika i razredne nastave, učiteljica mentorica, voditeljica Županijskog stručnog vijeća učitelja hrvatskog jezika Karlovačke županije, dramska pedagoginja i poslijediplomantica Specijalističkog poslijediplomskog studija dramske pedagogije Sveučilišta u Zagrebu.
DIJANA MATEŠA
Radi kao profesorica Engleskog jezika u Srednjoj školi Koprivnica. Dramska je pedagoginja te posljednjih šest godina radi u Dramskom studiju Ludens teatra s djecom i mladima. Dramsku pedagogiju primjenjuje u nastavi, a svoje znanje na tom polju redovito dijeli s kolegama održavajući dramske radionice za profesore engleskog jezika. Sudjelovala je na IDEA konferenciji u Parizu, gdje je održala radionicu o primjeni dramskih metoda u nastavi stranih jezika. Svoje znanje proširuje psihodramom (trenutno je edukantica druge godine psihodrame pri Centru za psihodramu u Zagrebu).
MARGARETA MILAČIĆ
Rođena je u Zagrebu. Nakon završene opće gimnazije pohađala je dvije godine Školu za modni dizajn i kostimografiju, a 2010. diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, Nastavnički odsjek, u klasi prof. P. Bogdanića. Od 2011. godine, radi u osnovnoj školi kao profesorica likovne kulture, a 2016. godine u istoj školi postaje knjižničarka te upisuje izvanredni dipl. studij bibliotekarstva. Niz godina vodi likovne i dramske radionice u školi i izvan nje. Sudjeluje na mnogim seminarima i kreativnim radionicama vezanim za dramski i likovni odgoj.
NATAŠA MILOJEVIĆ
Plesačica, koreografkinja te plesna i dramska pedagoginja. Rođena je i živi u Beogradu, gdje završava osnovnu, srednju školu, baletsku školu i Biološki fakultet. Trenutno je na Poslijediplomskom specijalističkom studiju dramske pedagogije na Učiteljskom fakultetu, Sveučilišta u Zagrebu. Članica je Udruženja baletskih umjetnika Srbije te Umjetničke organizacije Bazaart iz Beograda s kojima ostvaruje brojne projekte koji uključuju primijenjeno kazalište i dramsku pedagogiju. Vodila je brojne plesne i dramske radionice namijenjene djeci, mladima i odraslima u Srbiji i inozemstvu. Kao umjetnica surađuje s mnogim srpskim i inozemnim umjetnicima.
OLIVERA MILOJEVIĆ
Rođena je i živi u Beogradu. Završila je solo pjevanje na Glazbenom fakultetu u Temišvaru 2012., u klasi prof. Ane Stan Slusar. Po završetku studija uspostavlja suradnju sa redateljicom Aleksandrom Jelić i Kazalištem zajednice te Centrom za kazališna istraživanja ApsArt, gdje i danas vodi dječje dramske radionice. U toj organizaciji djeluje kao glazbena suradnica, vokalna i dramska pedagoginja. Surađivala je i nastupala s brojnim umjetnicima iz Srbije i inozemstva. Sudionica je i autorica više performansa, kao i edukativnih projekata za djecu i mlade, poput Otoci – Povezivanje važnih subjekata u području drame i obrazovanja u Srbiji (Bazaart, Beograd), Mediate – Metode edukativne drame za inkluzivnost i toleranciju (Bazaart, Beograd), Zajedništvo – Kazalište u obrazovanju (Centar za dramu u edukaciji i umjetnosti CEDEUM i Hleb teatar), Inkluzivna opera Časovničar, Đorđa Kozića (Živimo zajedno).
IVA NEMEC
Rođena u Rijeci gdje je završila Prvu riječku hrvatsku gimnaziju. Profesorica je kroatistike i talijanistike. Umjetničkim radom počela se baviti 1999. kao članica pulskog kazališta Dr. Inat, gdje glumi u domaćim i međunarodnim koprodukcijama te se istovremeno profesionalno usavršavala na umjetničkim i pedagoškim radionicama u zemlji i inozemstvu. Radila je kao producentica i izvršna organizatorica na kazališnim i književnim festivalima. Od 2008. godine radi u osnovnoj i srednjoj školi, gdje vodi dramske skupine. Autorica je i voditeljica višegodišnjeg multidisciplinarnog projekta i knjige NeIstraŽena. Predsjednica je Udruge za razvoj kreativnosti i stvaralaštva – Kaleido, u kojoj djeluje kao dramska pedagoginja. Vodi dramske radionice za djecu i mlade te tematske radionice dramske pedagogije za učitelje i nastavnike. Poslijeplomantica je Specijalističkog poslijediplomskog studija dramske pedagogije Sveučilišta u Zagrebu.
TANJA NOVAK
Po zanimanju je magistra teatrologije te magistra novinarstva. Trenutno studira na Poslijediplomskom specijalističkom studiju dramske pedagogije na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Kada je 2013. godine počela raditi kao dramska pedagoginja u Centru za kulturu Čakovec u Dramskom studiju Dada, odmah je posao prepoznala kao svoj poziv. Rad s djecom i usmjeravanje njihovog razvoja u scenskom stvaralaštvu jest nešto čime se želi trajno baviti te se u tom smislu neprestano usavršava. Usporedo se s dramskom pedagogijom, posljednjih godina bavi i dramaturgijom u profesionalnim dječjim predstavama Kazališne družine Pinklec, a na posljednjoj Puž muž čija je premijera bila u studenom 2016. godine je i autorica dramskog teksta.
MARINA PETKOVIĆ LIKER, doc. art.
Kazališna redateljica, fonetičarka i komparatistica književnosti te poslijediplomantica na doktorskom studiju književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Bavi se umjetničkim i znanstvenim istraživanjima u području kazališta, ženskog načela unutar teorije i prakse, glasa i govora te izvedbene pedagogije. Docentica je na Odsjeku glume na Akademiji dramske umjetnosti i vanjska suradnica na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu na diplomskom studiju te na Poslijediplomskom specijalističkom studiju dramske pedagogije. Režirala je 20-ak predstava autorskog i istraživačkog karaktera na nezavisnoj sceni, u Teatru &TD, Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, Zagrebačkom kazalištu lutaka, Gradskom kazalištu lutaka Split i Teatru Tirena. Sudjelovala je na stručnim, znanstvenim i umjetničkim konferencijama, objavila je nekoliko radova. Vodi radionice s različitim grupama (umjetnici, amateri, nastavnici, studenti, djeca i mladi) iz područja kojima se bavi (glas i tijelo, govor, autorsko kazalište, specifična kazališna komunikacija). Umjetnička je voditeljica Četveroruke – umjetničke organizacije za otvaranje novih polja kazališne komunikacije.
NATAŠA ROGINEK
Vjeroučiteljica savjetnica i dramska pedagoginja u Osnovnoj školi Ivana Kukuljevića Sakcinskog u Ivancu. Osim Katehetskog instituta i teologije diplomirala je i razrednu nastavu. Radi 25 godina kao vjeroučiteljica. Vodi dramske grupe u školi i u župi. Redovito, vrlo uspješno, sudjeluje na državnim smotrama LiDraNa. Sudjelovala je na usavršavanjima iz područja dramskog odgoja (Novigradsko proljeće, Škola stvaralaštva DND-a u Selcu, seminar režije u HNK Varaždin, Aktivne metode za građanski odgoj i obrazovanje.) Redovito se koristi dramskim metodama u svakodnevnom radu. Održala je brojne radionice i pokazne satove učiteljima i vjeroučiteljima na županijskim stručnim vijećima, u dječjim vrtićima i na Katehetskim proljetnim školama.
MARIJA ŠIMOKOVIĆ SIKAVICA
Profesorica filozofije i komparatistica književnosti, od 2010. vanjska suradnica Savjetovališta Luka Ritz. Voditeljica programa i projekata Udruge usmjerenih na prevenciju nasilja među djecom i mladima putem kreativnog i umjetničkog rada s naglaskom na metodu forum-kazališta. Osnivačica forum-skupine Savjetovališta. Forum-kazalištem bavi se kao dramsko-pedagoškom i radioničkom tehnikom (vodeći radionice za djecu, mlade i nastavnike) te izvedbenom tehnikom (kazališne predstave). Suvodi radionice forum-kazališta te glumi i džokerira u izvedbama forum-priča. Od 2010. godine bila je voditeljica dvadeset projekata Udruge, sudjelovala je na 122 forum-izvedbi, suvodila 40 radionica forum-kazališta te (su)džokerirala 43 učeničke i studentske forum-izvedbe. Sudjelovala na nizu radionica iz područja dramske pedagogije.
MATJAŽ ŠMALC
Završava kazališnu režiju na Akademiji za kazalište, radio, film i televiziju u Ljubljani (2002.) s diplomskim radom na predstavi za djecu Ben Minoli: Vilinac s mjeseca. Režirao je 50-ak predstava u profesionalnom i amaterskom kazalištu, kao i dva dokumentarna i jedan kratki igrani film. Nakon nekoliko godina rada kao slobodni umjetnik, 2006. godine zapošljava se u Javnom savezu Republike Slovenije za kulturne djelatnosti kao stručni suradnik za kazalište i lutkarstvo. Ravnatelj je Festivala slovenskih amaterskih grupa Linhartovi susreti, festivala omladinske kulture Festival vizije te je umjetnički voditelj festivala StudenTeater. Sudjeluje u organizaciji festivala dječjih predstava kao i lutkarskih amaterskih predstava, a šest je godina radio i kao ravnatelj festivala lutaka za odrasle Asinus Aureus. Član je Organizacijskog odbora Međunarodne konferencije dramskog odgoja u Ljubljani koja je od 2009. godine održana već šest puta. Organizira i izvodi različite radionice za nastavnike, glumce i režisere.
mr. sc. INES ŠKUFLIĆ HORVAT
Rođena u Puli. Diplomirala je i magistrirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu s temom Scensko stvaralaštvo učenika osnovnoškolske dobi. Radi kao dramska pedagoginja u Teatru Tirena gdje je ujedno i koordinatorica projekata. Vodi dramske grupe i režira predstave u kojima igraju djeca i mladi. S predstavama postavljenim u Zagrebačkom kazalištu mladih sudjelovala je na desetak međunarodnih festivala. Vodila je radionice za djecu i mlade u Finskoj, Izraelu, Estoniji i na Svjetskom dječjem festivalu u Lingenu. Radila je kao mentorica scenskih radionica u Školi stvaralaštva Novigradsko proljeće te vodila radionice na Međunarodnom kazališnom festivalu u Puli. Bila je umjetnička voditeljica Europskih dječjih dramskih susreta u Pazinu i 12 Kazališnih kampova. Uredila je tri zbirke igrokaza: Maštoplov, Panika u Strahogradu i Kaos prije premijere. Stekla je zvanje psihodramske savjetnice. Završava doktorski studij na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Predaje na Poslijediplomskom specijalističkom studiju dramske pedagogije.
MARIJA ŠORŠA
Rođena je u Zagrebu gdje završava studij kroatistike i komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu te maturira u Glazbenoj školi Vatroslav Lisinski, odjel solo-pjevanje. Tijekom cijeloga školovanja članica je dramskog i plesnog studija Zagrebačkog kazališta mladih gdje je sudjelovala u brojnim predstavama i produkcijama. Godine 2003. dobiva stipendiju Goethe instituta i završava Ljetnu akademiju za dramsku pedagogiju u Kölnu. Od 1997. godine radi u Teatru Tirena kao dramska pedagoginja i glumica, a od 2010. kao honorarna dramska pedagoginja u Zagrebačkom kazalištu mladih. Vodila je brojne dramske radionice za djecu i odrasle. U svom radu često se koristi elementima plesa i pokreta. Piše igrokaze za djecu koje i uprizoruje sa svojim dramskim grupama. Igrokazi su objavljeni u zbornicima Maštoplov i Panika u Strahogradu te u čitanci iz hrvatskog jezika za 3. r. osnovne škole. Surađivala je kao dramska pedagoginja na filmovima Zagrebačke priče, Jonina arka, Kao na televiziji, Rijeka, Uzbuna na Zelenom vrhu te TV-seriji Larin izbor.
ANA TAKAČ
Dramskom pedagogijom bavi se od 2008. godine. Provodi autorske programe za djecu i odrasle u zemlji inozemstvu: Dramske igre za djecu, Laboratorij zabave, Umijeće komuniciranja i javnog nastupa za djecu, Gluma za plesače, Gluma za scenske umjetnike, SOSS, Crvene zore, Glumom do sebe, Osnove scenskog izričaja, Čujte naše glasove: Građani prije svega!, Prisutnost i suradnja, Priprema za scenu, Priprema za javni nastup. Debitirala je 2004. u predstavi Usamljeni zapad, koprodukcija Teatra EXIT i Volcano theatre London u Zagrebu. Glumi u predstavama za djecu i odrasle (Lisica i roda, Lasica na tavanu, Kraševa slatka bajka, 21 minuta), dugometražnim i kratkim filmovima (Illyricvm, Pravo čudo, Hodanje), glazbenim spotovima, performansima, a 2013. postaje članica svjetske performerske trupe La Pocha Nostra.
DRAGICA VINOŽGANIĆ RODBINIĆ
Rođena je u Zagrebu. Po završetku studiranja stječe zvanje odgojiteljice predškolske djece. Radi u dječjem vrtiću Izvor. Tijekom rada stručno se usavršava; pohađa seminare, stručne skupove u organizaciji Ministarstva i AZOO-a, gdje također i vodi radionice za odgojitelje. Bila je mentorica studentima Učiteljskog fakulteta za Metodiku hrvatskog jezika, a sada je mentorica iz kolegija Istraživanje dječjeg likovnog stvaralaštva. Napreduje u zvanje odgojiteljice savjetnice 2012. godine. Članica je Lutkarske družine Zagrebenci, voditeljica dramske grupe za odgojitelje u vrtiću i dramskog programa za djecu. Godine 2014. u Mandala Studiju završava edukaciju: Program umjetničkog oblikovanja slikovnice te i sama postaje autorica slikovnice Snježna maca.
FRANA MARIJA VRANKOVIĆ
Kazališnu režiju i radiofoniju završava na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Dobitnica je dviju Rektorovih nagrada te Stipendije Tomislav Durbešić. Režirala je dvadesetak predstava (za djecu i odrasle, opere te jedan mjuzikl za djecu), niz koncerata te posebnih događanja. Vodila je kazališne radionice na Sveučilištu u Heidelbergu, Međunarodnoj ljetnoj školi hrvatskoga jezika i kulture Hrvatskih studija te u Teatru Tirena. Za Udrugu Sve ostalo je glazba oblikuje scenske kolaže edukativnog karaktera. Predaje Scensku umjetnost i drži Scensku radionicu u Privatnoj umjetničkoj gimnaziji u Zagrebu.
DIJANA ZORIĆ
Diplomirala je povijest umjetnosti i talijanski jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2000 godine. Kao profesorica talijanskog jezika radila je u više odgojno-obrazovnih ustanova. Kao voditeljica engleskog jezika za djecu predškolske dobi predavala je u Privatnoj školi stranih jezika, ritmike i športa Cvrčak. Kao profesionalna pripovjedačica i voditeljica programa za djecu nastupala je na brojnim festivalima i manifestacijama. Dramatizirala je i oblikovala mnoge priče za razne klijente (Vip, Coca-Cola, Allianz, Nivea…), ali i vlastite. U sklopu Laboratorija zabave sudjeluje u višegodišnjem projektu Dajmo djeci korijene i krila u suradnji s Etnografskim muzejom s pričom Vilko i Dlakavi čovjek. Redovito vodi edukacije pripovijedanja (storytellinga). U sklopu Laboratorija zabave organizatorica je i voditeljica Književnog kluba Moljac koji promiče kulturu čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
ŽELJKA ŽUPAN VUKSAN
Rođena je u Zadru. Profesorica je hrvatskoga jezika i književnosti. Od 1999. godi radi kao nastavnica Hrvatskoga jezika u Gimnaziji Sesvete gdje je ujedno i voditeljica dramske skupine u sklopu izvannastavnih aktivnosti. S vođenjem Kazališnog kluba koji okuplja bivše učenike škole, današnje studente, započinje 2012. Sudjeluje na brojnim radionicama i stručnim usavršavanjima vezanim za dramski rad s djecom i mladima. Poslijediplomantica je Specijalističkog poslijediplomskog studija dramske pedagogije Sveučilišta u Zagrebu.
MARIJANA ŽUPANIĆ BENIĆ
Nastavnica je na Katedri umjetničkog područja Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Umjetničkim radom započela se baviti 1998. kao članica grupe Fasade (Zagrebačko kazalište mladih) istražujući lutkarstvo kao medij, posebice kreaciju lutaka i scenografiju te se usavršavala na brojnim lutkarskim, plesnim i likovnim radionicama u zemlji i inozemstvu. Članica je UNIMA-e, ULUPUH-a, HDLU-a, HCDO-a i INSEA-e. Izlagala je radove na dvanaest samostalnih i više skupnih izložbi te kao autorica i izvođačica sudjelovala u brojnim kazališnim projektima. Autorica je knjige O lutkama i lutkarstvu (Leykam International, Zagreb, 2009.) Radila je kao umjetnička pedagoginja u Lutkarskom studiju Učilišta ZeKAeMa i kao voditeljica lutkarske radionice u Školi stvaralaštva Novigradsko proljeće.